Избор школе и будућег занимања је  веома важна одлука која се мора донети промишљено, и не сме бити резултат случајности. Професионална орјентација подразумева неколико корака почев од самоспознаје, информисања о постојећим занимањима и могућностима школовања, преко сусрета са светом занимања, па све до коначне одлуке о избору занимања. Веома је важно да ученици испитају своја интересовања, потребе, жеље, али оне морају бити у складу са реалним могућностима и способностима. У процени професионалних интересовања, али и способности, ученицима могу помоћи школски психолог и педагог, путем разговора и задавањем различитих тестова и скала процене. Приликом одабира школе важно је узети у обзир и радне навике, као и досадашња интересовања и  школски успех из појединих предмета који су релевантни за избор одређене школе и занимања. Следећи корак подразумева детаљно информисање о постојећим занимањима и школама које је могуће уписати. Школовање може бити трогодишње и четворогодишње, а поред гимназије и средњих стручних школа, могуће је уписати и уметничке школе (нпр. балетска, музичка, школа за дизајн…). Важно је да се ученици информишу о предметима које ће изучавати и практичним активностима које ће обављати уколико одаберу неку од стручних школа. Занимања се могу груписати на основу сличности послова па по завршетку средње школе, а  касније и факултета , ученици могу обављати послове из области рада са људима, биљкама или животињама, обављати административно-канцеларијске послове, послове из области безбедности и заштите..итд. Добра сарадња између основних школа и других институција, установа и фирми, омогућује и реалне сусрете ученика са одређеним занимањима, пре свега кроз посете и разговоре са експертима из одређених области.

 

На крају, реч две о најчешћим грешкама које се чине приликом избора школе и будућег занимања. Врло често се дешава да ученици одаберу одређену школу јер је у близини њихове куће, да би наставили дружење са друговима из основне школе или чињенице да је одређена школа веома тражена и популарна. Неретко, родитељи врше утицај, а понекад чак и притисак на своју децу, у погледу школе коју ће уписати, сматрајући да они као одрасли знају шта је за њих најбоље. Међутим, важно је напоменути да је одлука у рукама ученика, а да савет и информације увек могу добити од својих родитеља, наставника, стручних сарадника у школи.

Важно је знати да се интересовања временом мењају и да свако може бити успешан у више занимања. Уз адекватну подршку породице и школе, али и лични труд и ангажовање, сваки ученик може начинити прави избор и прећи још једну значајну степеницу на путу свог школовања, али и одрастања.

У жељи да пружимо подршку и оснажење за избор будуће школе препоручујемо ти да поново откријеш своје вредности , потребе , интересовања , способности , таленте. Такође потребно је да откријеш који ти професионални пут одговара. Због ванредне ситуације и непохађања наставе нисмо у могућности да вам презентујемо средње школе и одржимо часове професионалне орјентације , па вам препоручујемо да самостално прођете кроз процес којим ћете донети најбољу одлуку за себе и своју будућност. У  томе вам у великој мери могу помоћи Радни листови - Професионална орјентација - програм за младе - 5 корака од одлуке до каријере .

 

http://odskoledoposla.org/wp-content/uploads/2018/12/Radni-listovi-profesionalne-orijentacije.pdf

 

Педагошко-психолошка служба


Негативни психолошки ефекти карантина:

- ПТСП (посттрауматски стресни поремећај)

- конфузија

- љутња, бес

Стресори:

- страх од инфекције

- фрустрираност

- досада

- неадекватно снабдевање намирницама и лековима

- неадекватно информисање

- финансијски губици и финансијска неизвесност

- стигма

Период карнтина треба да траје што краће.

Добровољни карантин представља мањи стресор од наметнутог.

Здравствени звничници требало би да истакну значај алтруистичког понашања приликом самоизолације подсећањем јавности на утицај карантина на заустављање епидемије и добробит становништва.

Опширније...

Драги ученици,


Овај текст  треба  да вас охрабри у борби против вируса корона и да вам покаже колико је важно да схватите озбиљност новонастале ситуације, па да се у складу с тим и понашате.

Ово није продужени распуст, већ ванредна ситуација у којој сви морамо да се понашамо одговорно како бисмо помогли себи и другима. Морате бити довољно јаки и самодисциплиновани када је реч о понашању и извршавању обавеза које ситуација налаже.

Пре свега, водите рачуна о личној хигијени, перите руке редовно, поготово ако излазите из куће, одлазите у продавницу или користите јавни превоз, трудите се да држите одстојање бар један метар са саговорником, немојте се руковати и поздрављати ни са ким, избегавајте блиске контакте и помозите укућанима да одржавају хигијену у вашем дому јер је то једини начин да заштитите и себе и друге (млађи могу да прочитају књигу „Мала Принцеза – нећу да перем руке“ или да погледају истоимени цртани; на крају и тврдоглава девојчица схвати колико је важно прати руке).

Сведите дружење на минимум, само колико је неопходно, не препоручују се кућне посете, окупљања у парку и школском дворишту као да сте на распусту – јер нисте. Важно је да боравите у кући како се не бисте излагали ризику да се заразите, а затим да заразите друге. Након што испуните своје школске обавезе, слободно време можете квалитетно искористити тако што ћете прочитати добру књигу, одгледати филм или омиљену серију. Истражујте на интернету ако сте у могућности и трагајте за добрим стварима. Једна од њих јесте и програм писца Јасминке Петровић Читањац, играњац“ на Јутјубу у којем она чита своје књиге, подстиче вас на размишљање и истраживање. Позоришта ће на појединим каналима емитовати снимљене представе, а на пример, позориште лутака „Пинокио ће преко свог канала пуштати уживо представе које можете гледати. Па чак можете обићи и неки светски музеј од своје куће! Могућности су разне, само треба да их искористите!

И учите! Некако се овај део наметнуо за крај, мада то не значи да је најмање важан. Морате озбиљно схватити часове који се за вас емитују на РТС3 каналу, упутства и задатке које добијате од учитеља, наставника и разредних старешина и извршавати их у предвиђеном року јер је ваше знање у питању. Не дозволите себи да се задаци нагомилају јер ће уследити и провере, па нећете моћи све да стигнете да урадите у кратком року. Нико од нас не зна како ће се ситуација одвијати и зато морате радити редовно јер ћете једино уз савесно учење и извршавање задатака олакшати посао и себи и својим наставницима који се максимално труде да задатке прилагоде ситуацији.

Чувајте се!  Пазимо једни на друге! 

Продужени боравак Прве обреновачке основне школе ради од  7,оо – 17,оо часова.

Похађа га 129 ученика од првог до четвртог разреда подељених  у четири хетерогене групе.  Осим обавезне израде домаћих задатака и обнављања наставног градива у продуженом боравку ученици имају и разноврсне активности као што су ликовне, спортске (уз коришћење сале или игралишта), слободно време за одмор уз едукативне игре, цртане филмове или слободну игру.

О ученицима брину четири наставнице разредне наставе: Андријана Стевановић, Сања Александрић, Марија Ранковић и Ана Спасић.